Tuesday 4 December 2012

Final Approaching! Good luck GMI-ans!

Assalamualaikum sahabat! Apa khabar? Rasanya dah lama tak luangkan masa untuk menulis perasaan di hati kat dalam blog aku ni! Hee.. Tak sure pulak aku masih ingat lagi ke tak cara nak buat karangan untuk blog aku ni. Cer try sikit?! 1+1 = 11. Oh! Boleh lagii!! :p

FINAL APPROACHES! Perghh!! Aku rasa semester ni berlalu terlalu pantas.. Adakah ini disebabkan oleh aku ni terlalu santai atau sebaliknya?! Berbeza dengan semester yang lalu, aku rasa semester lepas lagi lama. Setengah tahun aku rasa macam 15 ratus tahun je! Hmphh!!

Seketika di dalam kelas Electronics
Minggu depan final exam dah start. Exam pertama yang perlu ditempuhi = English for Specific Purposes. Next day pulak Mathematic. Lepas tu German Language, Programming in C and last day Electronic. 

Bagi aku la, semester ni subjek paling mencabar cuma ada 3 je. 3 subjek ni la yang paling aku takut. 3 subjek ni adalah Electronics (4 jam kredit), German Language (2 jam kredit) dengan Programming in C (2 jam kredit). Jangan kata subjek lain tak mencabar. Mencabar jugak! Tapi takdela sesusah 3 subjek yang aku mentioned ni. 

Contoh macam semalam. Prepare nak test Programming. Aku ambik masa lebih kurang 7 jam jugak untuk buat revision/cover semua chapter. Dari pukul 12 tgh malam sampai pukul 7 pagi aku mengadap handout Programming ni. Nampak tak logik je kan? Tapi sumpah la aku tak kan tipu korang! Takde masa la nak tipu manusia! Baik aku pegi tipu kucing liar je. 

Kalau nak compare dengan geng2 kelas aku, dorang sekurang2nya ada basic programming. Tapi aku ni lain. Kemahiran aku lebih kepada offensive direction! Haa! Aku tak kata la aku ni hebat. Tapi jangan cuba! :)

Oh ye! Aku baru ingat kata member aku. Yang buat semester lepas tu lama sangat sebab duration class dia terlalu lama. Bayangkan kelas start pukul 9 pagi lepas tu kadang boleh bantai sesi kelas sampai pukul 10 malam. Member kelas aku gerenti tau kelas apa yang aku maksudkan tu! Hahaha!! Rindu la ngan Sir Easwaran! Aina bile nak makan nasik kuning ni? Kalau jadi ko jangan risau!! Muar! Here i come!! :)


No comments: